پرش لینک ها
بازی مستقل

بازی مستقل، کلید سلامت روان کودکان

دانلشگاه فلوریدا
منتشر‌شده در دسامبر 2023

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کودکانی که زمان کمتری را صرف بازی مستقل می کنند، بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه هستند.

این مطالعه که در مجله “Child Development” منتشر شد، داده های بیش از 1500 کودک را در سنین 5 تا 9 سال بررسی کرد. پژوهشگران دریافتند که کودکانی که کمتر از 30 دقیقه در روز را صرف بازی مستقل می کردند، در مقایسه با کودکانی که بیش از 60 دقیقه در روز را صرف بازی می کردند، 3 برابر بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان بودند.

درمانگر کودک در مرکز مشاوره جانان اصفهان

یک فعالیت مهم برای رشد کودکان بازی مستقل است. این به آنها کمک می کند تا مهارت های اجتماعی، عاطفی و شناختی خود را توسعه دهند. بازی مستقل همچنین به کودکان کمک می کند تا استرس را کاهش دهند و خلاقیت خود را پرورش دهند.

محققان معتقدند که بازی مستقل به کودکان کمک می کند تا دنیا را اطراف خود کشف کنند و نقش خود را در آن پیدا کنند، همچنین به آنها کمک می کند تا روابط سالم با دیگران برقرار کنند و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

مرکز مشاوره جانان اصفهان با در اختیار داشتن کادر مجرب میتواند در زمینه فرزندپروری همراه شما باشد. 

این مطالعه نشان می دهد که والدین و معلمان باید به کودکان زمان کافی برای بازی مستقل بدهند. بازی مستقل یک فعالیت ضروری برای رشد سالم کودکان است.

در اینجا چند نکته برای والدین و معلمان برای تشویق کودکان آورده شده است:

* محیطی امن و حمایت کننده ایجاد کنید که در آن کودکان بتوانند آزادانه بازی کنند.
* به کودکان اجازه دهید خودشان بازی های خود را انتخاب کنند.
* دخالت بیش از حد در بازی کودکان را کنار بگذارید.
* از بازی کردن با کودکان خود لذت ببرید.

مرکز مشاوره جانان اصفهان در زمینه درمان کودک و نوجوان، بازی درمانی میتواند کمک و همراه شما باشد. با ما تماس بگیرید.

پیام بگذارید