پرش لینک ها
افسردگی

نقش حمایت اجتماعی در کاهش خطر افسردگی

دانشگاه میشیگان
منتشر شده در 13 ژانویه 2023

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حمایت اجتماعی می تواند به کاهش خطر ابتلا به افسردگی کمک کند، به ویژه برای افرادی که خطر ژنتیکی بالاتری برای این بیماری دارند.

این مطالعه از داده‌های دو گروه متمایز تحت استرس استفاده کرد: پزشکان جدید در سال تمرین شدید خود و بزرگسالان مسن‌تری که اخیراً مرگ یک همسر را تجربه کرده‌اند. این مطالعه نشان داد که افرادی که نمرات خطر ژنتیکی بالاتری برای افسردگی داشتند، در هنگام از دست دادن حمایت اجتماعی، میزان افسردگی بالاتری داشتند، اما زمانی که حمایت اجتماعی را در زمان‌های استرس‌زا به دست آوردند، میزان افسردگی کمتری داشتند. این تحقیق اهمیت ترکیب حمایت اجتماعی را برای هدف قرار دادن کسانی که می توانند بیشترین بهره را ببرند، برجسته می کند.

محققان از معیاری به نام امتیاز ریسک چند ژنی استفاده کردند که بر اساس دهه‌ها تحقیق در مورد ارتباط بین تغییرات ژنی خاص و خطر افسردگی است. این مطالعه نشان می دهد که درک چگونگی تعامل عوامل ژنتیکی با حمایت اجتماعی، استرس و سایر عوامل خطر افسردگی می تواند منجر به راهنمایی شخصی برای پیشگیری شود.

یافته ها بر اهمیت ارتباطات اجتماعی و حمایت در ارتقای بهزیستی و پیشگیری از افسردگی تاکید می کنند. محققان بر نیاز به دستیابی و حفظ یا تقویت ارتباطات اجتماعی در مواقع پر استرس تاکید می کنند. کاهش سطح استرس مداوم و جستجوی کمک های حرفه ای برای سلامت روان از طریق درمان فردی یا گروهی گزینه های مهم دیگری برای کسانی است که افسردگی یا نگرانی های مربوط به سلامت روان را تجربه می کنند.

پیام بگذارید